0

کتاب چگونه یاد بگیریم پادکست بسازیم؟

کتاب چگونه یاد بگیریم پادکست بسازیم؟

پادکست ها امروزه یکی از محبوب ترین محتواهای دیجیتالی در اینترنت محسوب می شوند و هر روزه این محبوبیت در حال افزایش است. تهیه پادکست همانند سایر محتواهای موجود در اینترنت نیاز به دانش فنی خاص خود دارد. اگر به دنبال ساخت پادکست هستید و نمی دانید چگونه دانش لازم برای ساخت آن را کسب کنید، در این مطلب با ما همراه شوید تا به شما صفر تا صد تهیه یک پادکست باکیفیت را آموزش دهیم.

محتواهای موجود در اینترنت انواع مختلفی دارند که می توان به محتوای متنی، تصاویر، ویدئوها و …. اشاره کرد. کاربران این شبکه روزانه با انواع مختلفی از این محتواهای چندرسانه ای در اینترنت در حال تعامل هستند. یکی از جدیدترین دسته های محتوایی که در وبسایت ها و دنیای اینترنت در حال انتشار و البته محبوب شدن است، پادکست نام دارد.

در تعریف ویکیپدیا پادکست (به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش یا تدوین صوتی انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک صورت می‌گیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌کننده موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است. این روش ارائه محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت؛ و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می‌شود.

مطلب مرتبط: کتاب آموزش محتوای دیجیتال – از تولید تا انتشار و بروزرسانی

این نوع محتوا به دلیل راحتی استفاده و البته همه گیر بودن اینترنت و در دسترس بودن آن در هر نقطه ای، در بین کاربران فضای مجازی بسیار محبوب شده است و هر روزه به تعداد مخاطبان آن نیز افزوده می شود. برای پادکست دیگر نیازی به مطالعه خط به خط محتوا ندارید و به صورت یک داستان سرایی، یک نفر محتوای مورد نظرتان را برای شما می خواند و شما آن را می شنوید. این روش می تواند راحتی بیشتری را به کاربران وبسایت ها بدهد و دسترسی بهتر و سریع تری هم به محتوای مربوطه داشته باشند.

در حال حاضر پادکست ها جزء محتواهای شاخص در بین کاربران وب محسوب می شوند و می توانند ترافیک زیادی را روانه وبسایت ها کنند. همین موضوع سبب شده تا وبسایت های بیشتری روزانه به جمع تولیدکنندگان پادکست ها اضافه شوند. اگر شما هم مدیر یک وبسایت و یا حتی صاحب یک صفحه پرمخاطب در شبکه های اجتماعی هستید و یا حتی به دنبال انجام فعالیت حرفه ای در اینترنت و جذب کاربر می باشید، تولید پادکست یکی از بهترین کارها برای شما خواهد بود.

آموزش ساخت پادکست

شاید پیش از این بارها تلاش کرده اید تا به جمع پادکستر ها بپیوندید اما موفق نبودید. دلیل این شکست کاملا مشخص است، با اصول ساخت Podcast آشنا نبودید. اما دیگر نگران نباشید، ما در این مطلب می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید به صورت حرفه ای پادکست بسازید و در اینترنت منتشر کنید. ما برای شما راهنمایی آماده کرده ایم که به صورت کاملا اصولی و صفر تا صد ساخت و تولید این نوع محتوا را به شما آموزش خواهد داد.

مشاهده  کتاب لینوکس مقدماتی

مطلب مرتبط: کتاب آموزش تولید محتوای با کیفیت

پیشنهاد ما به کسانی که می خواهند به جمع تولیدکنندگان پادکست بپیوندند کتاب فوق العاده “چگونه یادبگیریم پادکست بسازیم” از وبسایت فوربو است. این کتاب تمام چیزی که شما برای تبدیل شدن به یک پادکستر نیاز دارید را به شما آموزش خواهد داد. به کمک این کتاب شما می توانید پادکست های حرفه ای تولید کنید و با انتشار آن در وبسایت خود، شبکه های اجتماعی و سرویس های پادگیر، مخاطبان زیادی به دست آورید.

بعد از مطالعه این کتاب تنها چیزی که شما نیاز دارید داشتن انگیزه، پیدا کردن یک موضوع مناسب و مورد علاقه است و در نهایت کار تولید پادکست را طبق راهنمایی های کتاب چگونه یادبگیریم پادکست بسازیم، شروع کنید. برای آشنایی بیشتر با محتوای این کتاب، فهرست آن در ادامه منتشر شده است.

  • آماده سازی و تهیه محتوا
  • ضبط صدا
  • تدوین
  • انتشار پادکست
  • آپلود قسمت ها
  • انتشار در سرویس های معتبر پادگیر

از فهرست این کتاب کاملا مشخص است که مراحل کار به چه صورت می باشد و خروجی کار شما کاملا حرفه ای و مخاطب پسند هست. پس وقت را تلف نکنید، اگر به هر دلیلی به تولید و انتشار پادکست نیاز دارید و یا به اینکار علاقه دارید، همین الان این کتاب را دانلود نمایید و با مطالعه آن به راحتی و بدون هیچ مشکلی Podcast خود را تولید و منتشر کنید.

منتظر نظرات شما در مورد این کتاب هستیم. فراموش نکنید که همواره می توانید ما را در تمام شبکه های اجتماعی با آیدی @itresearchir پیدا کنید و از این طریق از جدیدترین کتاب های آموزشی معرفی شده در وبسایت با خبر شوید.

  • دانلود با لینک مستقیم
  • من از وبسایت مقاله آی تی حمایت می کنم
  • حجم فایل : 2.1 مگابایت
  • رمز فایل : www.it-research.ir
  • منبع : وبسایت مقاله آی تی
  • دریافت مستقیم کتاب از کانال تلگرام مقاله آی تی
  • راهنما
    جهت دانلود سریع تر، لینک دانلود را در آدرس بار نرم افزار اینترنت دانلود منیجر کپی کنید.
    اگر این مطلب را دوست داشتید، با امتیاز دادن به آن از ما حمایت کنید.
    [کل: میانگین: ]

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *